Złożenia skutecznego marketingu w wyszukiwarkach

24 Cze

Złożenia skutecznego marketingu w wyszukiwarkachChociaż większość ludzi na świecie chociaż raz w życiu skorzystała z internetu, to nie każdy wie na czym polega kampania SEM. Wpisując hasła do wyszukiwarki nie zawsze zwracamy uwagę na to, że kolejność ukazujących się odnośników do stron internetowych wcale nie jest przypadkowa, podobnie jak to, iż chwilę po wpisaniu hasła pojawia się w rogu reklama nawiązująca do niego. Mówi się, że jeśli nie posiadasz swojej strony w internecie, jakiegokolwiek biznesu by nie dotyczyła, nie istniejesz. Ale to jeszcze nie wszystko. Założenie strony jest dziś dość proste, a nawet darmowe, jeśli się dobrze poszuka. Kluczem jest odpowiednie zareklamowanie strony, tak by nie zgubiła się w pośród dziesiątek a nawet setek podobnych.

Założenia kampanii SEM (Search Engine Marketing) są następujące:

*promowanie stron na podstawie wpisywanych do wyszukiwarki haseł oraz ilości kliknięć,

*płatne kliknięcia w link do strony,

*większe korzyści względem poniesionych kosztów,

*nienachalne promowanie usług oraz produktów: użytkownicy stron internetowych najpierw sami wyrażają zainteresowanie danym produktem lub usługą, dlatego bardziej przychylnie patrzą na reklamy tych produktów i chętniej w nie klikają,

*zwiększenie rozpoznawalności firmy: wystarczy, że dane osoby będą patrzyły na logo lub hasło reklamowe danej firmy, aby ją zapamiętały i zaczęły kojarzyć,

Program oparty na afilacji

Dodatkowo warto zainwestować także w program oparty na afiliacji: aby marketing był udany musi powstać sieć afiliacyjna nowych kanałów, tworzona na podstawie podejmowania współpracy i tworzenia partnerskich stosunków ze stronami internetowymi o podobnej tematyce, co reklamowane usługi i towary.

Rozwijanie kampanii  SEM

Rozwijanie kampanii SEM daje szansę na relatywnie szybkie możliwości dotarcia do klienta oraz szybki odzew w postaci zwiększenia zysków firm. Na rynku znajdziemy wiele profesjonalnych firm zajmujących się marketingiem w internecie. Dzięki temu firmy praktycznie nie muszą martwić się o powodzenie kampanii, ani nie potrzebują doświadczenia w tym zakresie. Wkładają w to również znacznie niższe koszty niż w przypadku tradycyjnego marketingu.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz