Plik produktowy w kontekście marketingu internetowego

Plik produktowy w kontekście marketingu internetowegoPosiadanie pliku produktowego w swojej działalności jest wychwalane pod niebiosa głównie dzięki faktowi, że za jego pomocą można ułatwić sobie działanie oraz usprawnić mechanizmy kontroli wszystkich produktów oferowanych klientom. Paradoksalnie, ich upowszechnienie związane jest jednak z kwestiami marketingowymi i gdyby nie one, ogromna ilość przedsiębiorców prawdopodobnie cały czas walczyłaby z niewygodnymi formatami stron internetowych i sklepów internetowych, przez co traciliby bardzo dużo czasu w swojej działalności. Nie o tym jednak ma tutaj być mowa.

Plik produktowy to narzędzie o wysokim stopniu standaryzacji. Oznacza to, że jeden plik produktowy będzie bardzo podobny do drugiego pliku produktowego pod względem zawartości i sformatowania tej zwartości. Nie oznacza to oczywiście, że będą takie same, ponieważ w ujęciu czysto technicznym pliki produktowe są plikami baz danych, a te można tworzyć na wiele konkurencyjnych sposobów. Można w ogóle stworzyć plik, którego nie będzie rozpoznawał nikt inny oprócz nas, ale to się wtedy mija z celem.

Internetowy handel

Standaryzacja prowadzona jest zawsze w celu umożliwienia współpracy pomiędzy różnymi podmiotami. W praktyce internetowego handlu chodzi przede wszystkim o możliwość automatycznego prezentowania swoich produktów na stronach internetowych innych podmiotów. Zdecydowanie najważniejsze znaczenie miały tutaj wyszukiwarki produktów, które agregowały oferty wielu sklepów i pozwalały wyszukiwać je w jednym miejscu, by potem natychmiast porównać ceny i warunki dostawy.

Rozwój popularności

Gigantyczne znaczenie dla rozwoju popularności plików produktowych miały też najzwyklejsze w świecie reklamy. Jeśli chcemy, by na jakiejś stronie pojawiały się nasze produkty, możemy po prostu wysłać ich listę do firmy tworzącej reklamę, ale znacznie szybciej i pod każdym względem wygodniej jest po prostu udostępnić plik produktowy, by reklama mogła powstawać bezpośrednio w odniesieniu do aktualnej oferty. Możliwe jest także wydzielenie części pliku produktowego i opieranie się tylko o to.

Dowiedz się więcej na stronie http://feedink.com/pl/basic-information-about-product-feeds/

Podobne wpisy:

Be the first to reply

Dodaj komentarz