Jak zatrzymać klientów?

3 Paź

Jak zatrzymać klientów?

Utrzymanie stałych klientów i pozyskanie nowych staje się coraz bardziej trudnym zadaniem. W wielu branżach konkurencja jest także duża, że przedsiębiorcy muszą wkładać coraz więcej wysiłku, aby nie tylko nie stracić stałych, ale także zyskać nowych klientów.

Coraz częściej korzystają więc z usług wyspecjalizowanych firm, które oferują różnego rodzaju programy mające na celu wspierać sprzedaż. Są one kierowane zarówno do partnerów biznesowych, jak też do indywidualnych klientów.

Jak przyciągnąć i zatrzymać klientów?

Narzędzi, które można wykorzystać, aby zatrzymać stałych klientów i zyskać nowych jest całkiem sporo. Do tych, które cieszą się największą popularnością należą: karty przedpłacone, rabaty, zniżki i upusty, karty podarunkowe. Popularnością cieszy się także konkurs dla klientów. Aby jednak konkurs dla klientów rzeczywiście przełożył się na zwiększenie sprzedaży niezbędne jest przygotowanie atrakcyjnych i zróżnicowanych nagród. Konkurs może mieć bardzo różną formę. Najczęściej klienci muszą odpowiedzieć na jedno, czasem dwa pytania. Ale muszą one być bardzo proste, nie mogą sprawić klientom trudności z udzieleniem prawidłowej odpowiedzi. Konkursy sprawiają, że marka bądź firma bardzo łatwo zapada klientom w pamięć. Do tego klient jest zadowolony bo zyskał gratis atrakcyjny prezent. Oczywiście, decydując się na zorganizowanie konkursu dla klientów należy je zarówno zareklamować, jak również pokazać jakie korzyści przyniesie uczestnictwo w konkursie. Dzięki temu uda nam się przyciągnąć dużą grupę nowych klientów, ale także zatrzymać stałych.

Konkurs dla klientów to jedna ze sprawdzonych i skutecznych form promocji nie tylko towarów, ale także usług. Może w nim wziąć udział bardzo duża liczba klientów. Kategorie nagród, które otrzymają zwycięzcy konkursu mogą być bardzo różne. Mogą to być zarówno karty przedpłacone (bardzo cenione przez uczestników konkursów dla klientów) jak również nagrody rzeczowe czy różnego rodzaju bony albo talony do zrealizowania w określonym sklepie.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz