Czym jest kampania mailingowa i czy warto z niej korzystać?

1 Wrz

Czym jest kampania mailingowa i czy warto z niej korzystać?Tytułowa forma kampanii polega na ciągłym kontakcie z potencjalnym klientem i przesyłanie mu istotnych informacji, czy też ciekawych ofert. Współcześnie z tego typu kampanii korzysta mnóstwo firm, dlatego też ważne jest aby wyróżniać się spośród nich, ale jednocześnie nie być zbyt natarczywym.

Jest kilka różnych taktyk, które są stosowane przez osoby stosujące kampanie mailingowe. Najważniejszym krokiem jest utworzenie bazy maili, do których dane maile będą wysyłane. Można kupić gotowe bazy, jednak jest to kosztowne, a może się też okazać, że mało opłacalne. Ponieważ nie ma się pewności, czy osoby, którym dane informacje będą wysyłane są zainteresowane usługami, czy produktem.

Sposoby działania

Dodatkowo dana osoba może zrazić się do firmy, czy marki, ponieważ będzie otrzymywała wiadomości od firmy, z którą nie godziła się na kontakt i nie przypomina sobie tego, aby zdecydowała się do dodanie do bazy. Dlatego też kampanie mailingowe również mogą być ryzykowne dla danej firmy. Warto jest stworzyć taką bazę samodzielnie. Można to zrobić poprzez propozycję skierowaną do klienta. Czy to w sklepie stacjonarnym, czy internetowym. Atrakcyjne jest zaoferowanie zniżki(najczęściej 20%) za dopisanie się do newsletter’a. Dzięki temu klient będzie świadomy tego, iż zgodził się na kontakt, będzie także potencjalnie zainteresowany innymi usługami, czy też produktami.

Co dalej?

Kampanie mailingowe nie są łatwym zadaniem i nie polegają wyłącznie na wysyłaniu wiadomości odbiorcom. Muszą być dokładnie przemyślane. Nie można wysyłać maili zbyt często, ponieważ klient stanie się poirytowany i zrazi się do marki, firmy, czy produktu. Zbyt rzadkie ich wysyłanie może natomiast skutkować zapomnieniem o danej marce. Nie należy również skupiać się wyłącznie na treściach informacyjnych. Klient musi wiedzieć, że jest ważny. Dlatego dobrze będzie gdy otrzyma jakąś zniżkę, kod promocyjny, darmową dostawę. Dzięki temu poczuje się wyjątkowy i doceniony. Wiadomości mogą również zachęcać do wyrażenia swojej opinii, wypełnienia ankiety, ocenienia sklepu, czy produktu. Bardzo ciekawe i skuteczne jest proponowanie testów produktów, bądź organizowanie konkursów. Ważne by działo się to tylko w stosunku do osób, które są w bazie. To pozwoli na znaczny wzrost sprzedaży oraz poprawę wizerunku marki.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz